Tuotteet

Sivu 2 / 3   Tuotteita yhteensä 48 kpl
9789527044216.jpg&width=280&height=500

Pakko päästä!

Timo Partasen kirja isoisänsä Tahvo Partasen Amerikanmatkasta 1912-1922 on tiukasti faktoille ja ajankuvalle perustuva fiktiivinen tarina suomalaisten elämästä rapakon takana ajanjaksona, jota väritti erityisesti maailmansota 1914-1918. Pehmytkantinen, A5, SVH 39 €.
9789527044148.jpg&width=280&height=500

Joulupukin johtamispaja

Toni Hinkan hulvattoman hauska kirja Joulupukin kommelluksista. 23 hupaista tarinaa ja lisäksi jouluaaton tarina, missä paljastetaan Joulupukin keinot ehtiä niin moneen kotiin niin lyhyenä jouluaattoiltana. Pehmeäkantinen, koko A5, SVH 35 €.
9789527044438.jpg&width=280&height=500

Lapsuus sota-ajan köyhässä kodissa

Leevi Myyryläinen kertoo elävästi, millaista elämä oli sota-aikana köyhässä kodissa maaseudulla. Työpaikkana puolustusministeriö -kirja on tälle jatko-osa, joten kirja sijoittuu lähinna 1940-1950-luvuille. A5, pehmeät kannet ja SVH 33 €.
9789527044339.jpg&width=280&height=500

Työpaikkana puolustusministeriö 1960-2000

Leevi Myyryläinen muistelee kirjassaan työvuosiaan puolustusministeriössä vuosina 1960-2000. Mielenkiintoista luettavaa. Koko A5, pehmytkantinen ja SVH 30 €.
Tilaa tästä!
9789518960235.jpg&width=280&height=500

Vesivehmaa, Osa 2: Ilmailumuseotoiminta 1948-2019

Vesivehmaa. Osa 2, Ilmailumuseotoiminta 1948-2019 kertoo ilmavoimamateriaalin säilyttämisestä ennen Vesivehmaata, sen keräämistä Vesivehmaalle, Lahden Ilmasillan ja Ilmailumuseoyhdistyksen perustamisesta, varastonäyttelystä ja sen siirrosta 4. hallilta 1. hallille sekä Päijät-Hämeen Ilmailumuseon perustamisesta..
Hinta: 11.00 €
Vesivehmaa.jpg&width=280&height=500

Vesivehmaa. Osa 1, Sotavuodet 1939-1945

Vesivehmaa. Osa 1, Sotavuodet 1939-1945 kertoo lentokentän perustamisen sekä kentän tapahtumat ja toiminnan sotavuosilta 1939-1945.
Julkaisu sisältää 36 sivua ja on runsaasti kuvitettu. Julkaisun on kirjoittanut Jukka Nisula ja taittanut Reeta Kukkola.
Julkaisun hinta on IMY:n jäsenille 11 €..
Hinta: 11.00 €
9789527044469.jpg&width=280&height=500

Ohjaamot - Rajavartiolaitoksen ilma-alukset

Pian maamme itsenäistymisen jälkeen 21.3.1919 valtioneuvosto päätti perustaa rajan vartiointia varten sisäasiainministeriöön sotilaallisesti järjestetyt rajavartiojoukot. Rajavartiolaitos vakinaistettiin vuonna 1931. Sen tehtävä oli aluksi levottoman itärajan valvonta ja laittomien rajanylitysten estäminen..
Hinta: 49.00 €
9789527044445.jpg&width=280&height=500

Ohjaamot - Suomen liikennelentokoneet

Kansallisen lentoyhtiömme Finnairin tarina alkoi, kun sen edeltäjän Aero Oy:n Junkers F 13 -matkustajakone starttasi ensimmäiselle reittilennolleen 20.3.1924. Siitä tulee kuluneeksi 95 vuotta. Suomen lentoliikenne oli aluksi yhteyksien pitämistä auki ulkomaille − kesäisin kellukkeilta ja talvisin..
9789527044407.jpg&width=280&height=500

Ohjaamot - Suomen sotilaslentokoneet

Ilmailumuseoihimme ja erilaisiin näyttelyihin on tallennettu kymmeniä sotilaslentokoneita eri vuosikymmeniltä. Joidenkin koneiden ohjaamoihin pääsee kurkistamaan, useimpiin valitettavasti ei. Tämä kirja pyrkii osaltaan tarjoamaan mahdollisuuden nähdä koneen sisälle ohjaamoihin ja joissakin tapauksissa..
kannet12.jpg&width=280&height=500

Feeniks-lehden numerot, vanhemmat

Ilmailumuseoyhdistyksen jäsenlehti, ilmailuhistoriallinen Feeniks-lehti on ilmestynyt vuodesta 1991. Suurinta osaa lehden numeroita on edelleen saatavissa. Lehden numeroja myydään seuraavasti:

Vuosien 1992-2010 numerot 4 €/kpl
Vuosien 2011-2015 numerot 6 €/kpl
Vuosien 2016- numero 8 €/kpl..
muistomerkit2taydpainos-1024x679.jpg&width=280&height=500

Suomen ilmailuhistorian muistomerkit 2. täydennetty painos

Teokseen on koottu suomalaisten ilmailutapahtumien muistoksi pystytettyjen 211 sivii- ja sotilasmuistomerkkien tiedot yli sadan vuoden ajalta Suomessa ja ulkomailla.
Jokaisesta muistomerkistä on kirjassa oma sivu ja valokuva, peikkatietona sijaintipaikan WGS84-koordinaatit sekä joihinkin kohteisiin..
Hinta: 25.00 €
9789527044209_iso.jpg&width=280&height=500

Kauhavan apu- ja leirikentät 1930- ja 1940-luvuilla

Kauhavan apu- ja leirikentät 1930- ja 1940-luvuilla -kirja on Jukka Nisulan yli kymmenen vuoden työn tulos, ilmailuarkeologiaa parhaimmillaan.
Kirja esittelee kaikki Kauhavan Ilma/Lentosotakoulun apu- ja leirikentiksi 1930-luvulla ja sodan aikana perustetut ja ylläpidetyt lentokentät, joista osa on..
Hinta: 45.00 €
9789527044353.jpg&width=280&height=500

Hävittäjälentokone 1919-1939

Hävittäjälentokone 1919-1939 - Kangaspuista metalliteollisuuden massatuotteeksi -kirja kertoo hävittäjälentokoneen kehitystarinan maailmansotien välisenä aikana, esittelee merkittävimmät innovaatiot, konetyypit 1930-luvun lopulla sekä maiden hävittäjälentokonevoimat.
Kirjan on kirjoittanut Reino Myllymäki..
9789527044483.jpg&width=280&height=500

Sukeltajia Ilmavoimissa

Sukeltajia Ilmavoimissa -kirja esittelee Ilmavoimien sukellustoiminnan vuosina 1964-2000 tuona aikajaksona tapahtuneitten vesistöön päätyneiden lento-onnettomuuksien tutkinnan sekä vuosittaisten harjoitusten kautta.
Kirjan kirjoitti 1990-luvulla Ilmavoiminnan sukellustoimintaa johtanut Kari Lähdesmäki..
Hinta: 60.00 €
Muistojen_Siivet_2020_720px_levea.jpg&width=280&height=500

Muistojen Siivet 2020 -kalenteri

Muistojen Siivet 2020 -kalenterissa on 13 korkealuokkaista valokuvaa VL Myrsky II -hävittäjäkoneen (MY-14) entisöinnistä Jorma Laakkoselta, Reino Myllymäeltä ja Suomen Ilmavoimamuseolta. Kansikuvana on kuva MY-14:n rungosta sen ollessa Suomen Ilmavoimamuseon näyttelyssä kesällä 2019.
Kalenterin on kustantanut..
Hinta: 18.00 €
Muistojen_Sinisiivet_2020_720px.jpg&width=280&height=500

Muistojen Sinisiivet 2020 -kalenteri

Muistojen Sinisiivet 2020 -kalenterissa on 13 korkealuokkaista valokuvaa MD82-, MD83- ja MD87-koneista Juha Klemettisen kokoelmasta.
Kalenterin on kustantanut Ilmailumuseoyhdistys ry.
Kalenterin koko on A4, avattuna A3. Kalenterin hinta on 18 € (sis. verot ja postituskulut Suomeen). IMY:n jäsenelle..
Joulukortti_960_px_levea.png&width=280&height=500

IMY-joulukortti

IMY:n joulukortin kannessa olevan akvarellin on maalannut taitelilija Hanna Rautasaari. Akvarellissa on kuvattuna Focke-Wulf Fw 44J Stieglitz SZ-18 palvelusuransa aikana. Nykyään Ilmailumuseoyhdistyksen omistuksessa oleva lentokone on nähtävillä Kauppakeskus Tuulosessa Hämeenlinnassa.
Kortin sisällä..
VL_Myrsky_-joulukalenteri_720px_levea.jpg&width=280&height=500

VL Myrsky -joulukalenteri

Joulukalenterin kansikuvana on ilmailutaiteilija Kari Vertasen VL Myrsky -maalaus. Jokaisen 24 luukun takana on VL Myrsky -hävittäjälentokoneen historiaan tai entisöintiin liittyvä kuva lyhyine seliteteksteineen. Kalenteri on painettu laadukkaalle 240 g/m2 Invercote Creato -pahville. Joulukalenterin..
Hinta: 12.00 €
9789518960181.jpg&width=280&height=500

VL Myrsky - Historia ja entisöinti 2020

Tämä on VL Myrsky II -entisöintiprojektin vuosikirja 2020. Aikaisemmin julkaistujen ja tulevien vuosikirjojen tapaan se käsittelee yhden jakson konetyypin historiaa ja yhden jakson koneen entisöintiä. Historiajakso käsittelee kapteeni Kauko Ikosen hengen vaatineen lento-onnettomuuden jälkiselvittelyt..
Hinta: 20.00 €
9789518960167_96_dpi.jpg&width=280&height=500

VL Myrsky - Historia ja entisöinti 2019

VL Myrsky -julkaisusarjan viides osa esittelee VL Myrskyn käyttöä rauhan aikana Lapin sodan jälkeen aina 9.5.1947 saakka sekä entisöinnin saavutuksia marraskuusta 2017 marraskuuhun 2018.
Runsaasti kuvitetun 36-sivuisen julkaisun on koonnut ja kirjoittanut Reino Myllymäki ja taittanut Reeta Kukkola..
Hinta: 15.00 €