Tuotteet

Sivu 2 / 5   Tuotteita yhteensä 86 kpl
kpk_1b.jpg&width=280&height=500

Kouvolan punaiset kotkat

Kaarlo Vilho Roine ja keskisen rintaman lento-osasto.
Sisällissodan aikana, helmikuun 1918 lopussa, Kouvolaan saapui Pietarista lähetetty venäläinen lentäjä, mekaanikkoja ja lentokoneita. Tuon joukon johtoon asetettiin Helsingistä lähtöisin ollut autonkuljettaja, entinen tsaarin armeijan sotilas Kaarlo..
Hinta: 20.00 €
9789527044964.jpg&width=280&height=500

Birger Ek ja hänen SB-2-lentueensa

Rolf Birger Ek (1911–1990) syntyi Kymissä riikinruotsalaiseen perheeseen. Nuoruutensa Birger eli ja koulunsa kävi Loviisassa. Kun asevelvollisuuden suorittaminen Ruotsissa ei miellyttänyt, hän anoi ja sai Suomen kansalaisuuden vuonna 1931. Samana vuonna hän aloitti varusmiespalveluksen Uudenmaan..
9789527044988.jpg&width=280&height=500

Kadonnut poika

Pohjois-Norjassa on suuri sotilashautausmaa, jonne on haudattu yli 2 700 saksa-laista sotilasta. Heidän joukossaan on vuonna 1922 syntynyt Lapin sodassa kadonnut parkanolainen luutnantti Pertti Mettomäki. Kadonnut poika on historiantutkija, filosofian tohtori Juha Matikaisen tutkimus Pertin elämänvaiheista..
Hinta: 35.00 €
9789527044865.jpg&width=280&height=500

Koelentäjänä lentokonetehtaalla

Valmetin lentokonetehdas päätti 1980-luvun alussa lähteä kehittämään Valmet L-70 Vinka -alkeiskoulukonetta eteenpäin nopeammaksi, potkuriturbiinimoottorilla ja sisäänvedettävällä laskutelineellä varustetuksi nelipaikkaiseksi jatkokoulutuskoneeksi. Kustannusten minimoimiseksi päätettiin käyttää mahdollisimman..
Hinta: 55.00 €
LIS60v.jpg&width=280&height=500

Lahden Ilmasilta ry 1962-2022 60 vuotta

Lahden Ilmasilta ry 1962-2022 60 vuotta historiikki on päivitetty versio 50-vuotishistoriikistä lisättynä kymmenen viimeisen vuoden tapahtumilla. Julkaisu noudattelee edellisen historiikin jaottelua, lisättynä kahdella uudella alaluvulla (5.2 Kokoelmien historiaa ja 5.4 Kokoelmatyö vuosina 2012-2022)..
Hinta: 35.00 €
Saab91Safir.jpg&width=280&height=500

Saab 91 Safir - Svenska vingar över världen

Saab 91 Safir behover kanske inte någon närmare presentation. Flygplanet, som var i oavbruten produktion i 20 år och soldes till Argentina, Japan, Australien och Indien och ett dussintal länder till, satte Saab på flygkartan och spred svenska vingar över världen! Med fler än trehundra flygplan byggda..
9789527044612.jpg&width=280&height=500

Hävittäjälentokone 1912-1918

Hävittäjälentokone syntyi ensimmäisen maailmansodan alla ja aikana tarpeesta ampua alas vihollisen tiedustelulentokoneet, tykistön tulenjohtokoneet ja ilmalaivat. Myöhemmin mukaan tuli myös pommikoneiden torjunta ja hävittäjälentokoneiden keskinäiset taistelut.
Edessä pyörivä potkuri oli aluksi este..
akk_kannet.jpg&width=280&height=500

Ilmailuhistoria aikakausikirjat 2016-2020 sidottu

Ilmailuhistoria aikakausikirja -julkaisut 2016-2020 (2019 ei julkaisua) + Feeniks SPESIAALI sidottuna yksiin kansiin. Hinta 185 €, hintaan lisätään toimituskut. IMY-jäsenhinta -20% =148€.

Katso kuva
Tilaa julkaisu tällä lomakkeella!..
Hinta: 185.00 €
9789527044742.jpg&width=280&height=500

Paavo Kahla - Tähystäjäritari vailla vertaa

Vuonna 1918 Lohtajalla syntynyt ylioppilas Paavo Kahla suoritti Ilmavoimien Reserviupseerikoulun tähystäjälinjan vuosina 1938–1939 ja joutui melkein suoraan ylimääräisiin harjoituksiin ja talvisotaan. Ensimmäinen sotalento oli jotain muuta kuin mitä Kauhavalla oli opetettu ja järkytys nuorelle..
pudonneitapunatahtia.jpg&width=280&height=500

Pudonneita punatähtiä Ilmasotaa Kaakkois-Suomessa 1941

Kirja sisältää 45:n Kaakkois-Suomessa ja sen lähialueella (itäinen Suomenlahti mukaan luettuna) vuonna 1941 alas ammutun, pakkolaskun tehneen tai kaapatun vihollislentokoneen tai -veneen tapauskuvaukset. Kirjassa on 90 valokuvaa ja yksi karttakuva.
Kaakkois-Suomen ilmailumuseoyhdistys ry.
Pehmeäkantinen..
Hinta: 25.00 €
9789527044841.jpg&width=280&height=500

Päijät-Hämeen Ilmailumuseon ilma-alukset

Vuonna 1947 Ilmavoimat varastoi museoitavaksi säästetyt tai muuten vain säästyneet vanhat koneensa yhteen Vesivehmaan lentokonehalleista. Myöhemmin koneet siirrettiin nykyiseen, vuonna 1940 valmistuneeseen ja suojeltuun museohalliin.
Vesivehmaan hallia museokoneineen lienee pidetty avoinna yleisölle..
Hinta: 13.50 €
9789527044759.jpg&width=280&height=500

Rysky taivaalla - Saab 35 Draken Suomessa 1972-2000

Saab Draken ilmestyi Suomen taivaalle vuonna 1972 ja vuosien varrella koneita hankittiin Suomeen kaikkiaan 50. Draken ja MiG-21 olivat Suomen Ilmavoimien tärkeimmät torjuntahävittäjät kylmän sodan loppuvuosina. Ilmavoimille Draken oli erityisen tärkeä länsimaisena hävittäjäkoneena. Lukumäärältään suurimpana..
myrsky_kannet.jpg&width=280&height=500

VL Myrsky - Historia ja entisöinti 2015-2021 sidottu

Seitsemästä 2015-2021 VL Myrsky - Historia ja entisöinti-julkaisuista koottu sidottu nahkakantinen kirja. Julkaisuissa käsitellään Myrskyn historiaa ja entisöinnin vaiheita.
Hinta 185 €, hintaan lisätään toimituskut. IMY-jäsenhinta -20% =148€.

Katso kuva
Tilaa julkaisu tällä lomakkeella!..
Hinta: 185.00 €
9789527044506.jpg&width=280&height=500

VL Myrsky. Osa 1: Kehitys ja käyttö

Kirja kertoo ainoan koskaan sarjatuotantoon päässeen kotimaisen hävittäjälentokoneen tarinan. Kotimaisen hävittäjälentokoneen syntysanat sanottiin jo ennen talvisotaa keväällä 1939. Erilaisten viivästysten takia suunniteltuunsa käyttöön torjuntahävittäjäksi Myrsky pääsi vasta jatkosodan viimeisinä viikkoina..
IMYlle_31.1.22__kopio.jpg&width=280&height=500

Mil Mi-8 HS-14 -vedos

Kari Vertasen vedos Mil Mi-8 HS-14 -helikopterista. Vedos menee 30x40cm kehykseen. Vedoksia on saatavilla myös standardi 30x40 kehyksissä.
Kehystämättömän hinta on 40 €, kehystettynä 50 €.
Hintoihin lisätään postituskulkut toteutuneen mukaan.
Tilaa julkaisu tästä!..
Hinta: 40.00 €
9789518960099.jpg&width=280&height=500

Mil Mi-8P HS-6 -helikopteri

Julkaisu esittelee Mil Mi-8 -helikopterityypin historian sekä erityisesti Ilmavoimien HS-6-helikopterin vaiheet. Julkaisu on tuotettu kokonaan vapaaehtoisvoimin. Ostamalla julkaisun edesautat tulevaisuudessa vastaavanlaisten projektien tekemistä ja suomalaisen ilmailuhistorian säilymistä.
Julkaisun..
Hinta: 15.00 €
9789527044674.jpg&width=280&height=500

Suomen Ilmailumuseon ilma-alukset

24.9.2021 tuli kuluneeksi 40 vuotta siitä, kun Suomen Ilmailumuseo avattiin nykyisessä sijainnissaan ja 35 vuotta tapahtumasta, jossa Convair CV 440 Metropolitan OH-LRB työnnettiin vastavalmistuneeseen museon II halliin. Noiden 40 vuoden aikana museon ilma-aluskokoelma on laajentunut vajaasta kymmenestä..
Hinta: 24.30 €
9789527044650.jpg&width=280&height=500

Paveli - Koelentäjä Paavo Janhunen

Kirjan on kirjoittanut Ari Jussila.
Veli Paavo Janhunen  syntyi välirauhan aikana 12. helmikuuta 1941 Parikkalassa Liuhanrannan tilan saunassa. Paavo varttui leskeksi jääneen äitinsä ja neljän sisaruksensa kanssa maatilalla. Urheilua harrastava iloinen ja vilkas poika ei lapsena ollut kiinnostunut koulunkäynnistä..
Hinta: 40.00 €
9789527044667.jpg&width=280&height=500

Minusta tulee lentäjä! Everstiluutnantti Martti Pakarisen tarina