Tuotteet

Sivu 1 / 3   Tuotteita yhteensä 45 kpl
9789518960099.jpg&width=280&height=500

Mil Mi-8P HS-6 -helikopteri

Julkaisu esittelee Mil Mi-8 -helikopterityypin historian sekä erityisesti Ilmavoimien HS-6-helikopterin vaiheet. Julkaisu on tuotettu kokonaan vapaaehtoisvoimin. Ostamalla julkaisun edesautat tulevaisuudessa vastaavanlaisten projektien tekemistä ja suomalaisen ilmailuhistorian säilymistä.
Julkaisun..
Hinta: 15.00 €
9789527044599.jpg&width=280&height=500

Poltto palaa! MiG-21 Suomen taivaalla 1963-1998. MiG-21 över Finland 1963-1998

Kirjan on kirjoittanut Jukka Hoffrén.
MiG-21 ilmestyi Suomen taivaalle vuonna 1963, kun Suomen Ilmavoimille hankittiin Neuvostoliitosta 21 aikakautensa huippukoneisiin kuuluvaa MiG-21F-13-hävittäjää. Vuosina 1978–1986 Suomi hankki vanhentuneiden koneiden tilalle kaikkiaan 26 uudempaa MiG-21BIS-jokasäänhävittäjää..
9789527044605.jpg&width=280&height=500

Afterburner on! MiG-21 in Finland 1963-1998

The author of the book: Jukka Hoffrén.
The MiG-21 appeared in the Finnish sky in 1963 when Finland purchased 21 MiG-21F-13s for the Finnish Air Force from the Soviet Union. In those days MiG-21 was one of the best jet day fighters. When they became obsolete, Finland replaced them with 26 MiG-21BIS all-weather..
FR2020-omslag_lw.jpg&width=280&height=500

Caravelle i Sverige och Norden

Michael Sanzin kirjoittama kirja käy läpi Caravellen kehityshistoriaa sekä käyttöä Ruotsin lisäksi muissa Pohjoismaissa, kuten Finnairilla Suomessa. Kirjassa on myös teknistä dataa.
Kirja on ruotsinkielinen ja kuuluu ruotsalaiseen Flyghistorisk revy -sarjaan.
Kovakantinen kirja on kokoa A4, siinä on..
Caravelle_avaimenpera_960_px_molemmat_puolet.jpg&width=280&height=500

Caravelle-avaimenperä

Caravelle-avaimenperässä on molemmin puolin Caravelle III -koneen sivukuva. Toisella puolella on teksti ”Caravelle III” ja toisella puolella projektin verkkotunnus.
Jäsenhinta 8 €/kpl + toimitus. Muille 10 €/kpl + toimitus.
Hinta: 8.00 €
Caravelle_patch_394x391.jpg&width=280&height=500

Caravelle-kangasmerkki

Laadukas Caravelle-kangasmerkin jäsenhinta on 5 € ja muille 6 €. Hintoihin lisätään postikulut, minimissään 2 €, jolla hinnalla kulkee Suomessa aika monta kangasmerkkiä.
Hinta: 5.00 €
caravelle_paita_1.jpg&width=280&height=500

Caravelle-t-paita

Sininen Caravelle-t-paita on Gilda Heavy Cotton -laatua ja 100 % puuvillaa. Tekstiosiossa teknistä tietoa konetyypistä.
Miesten koot S-3XL. Jäsenhinta 20 €/kpl + toimitus. Muille 25 €/kpl + toimitus.
Naisten koot S-3XL. Jäsenhinta 20 €/kpl + toimitus. Muille 25 €/kpl..
Hinta: 20.00 €
caravelle_1_144.jpg&width=280&height=500

Caravelle-pienoismalli

Amodelen SE-210 Caravelle III -pienoismalli 1:144 jäsenhinta on 20 € ja muille 22 €. Hintoihin lisätään postikulut.
Hinta: 20.00 €
huivi_TDkangas.jpg&width=280&height=500

IMY-huivi

Ilmailumuseoyhdistyksen tummansinisessä huivissa on painettuna IMY:n yhteisötunnus ja Focke-Wulf Fw 44J Stieglitz SZ-18:n silhuetti.
Huivit on tehnyt kokkolalainen Nini's Belt Oy Ltd.
Huiveja on TD kankaisina (vasemmanpuoleinen kuva) ja sifonkisina (oikeanpuoleinen kuva).
Huivin koko: 69 x 69 cm
Huivin..
taskuliina1.jpg&width=280&height=500

IMY-taskuliina

Ilmailumuseoyhdistyksen tummansinisessä taskuliinassa on painettuna IMY:n yhteisötunnus ja Focke-Wulf Fw 44J Stieglitz SZ-18:n silhuetti.
Taskuliinat on tehnyt kokkolalainen Nini's Belt Oy Ltd.
Taskuliinan koko: 25 x 25 cm
Taskuliinan hinta on IMY:n jäsenelle 25 €/kpl ja ei-jäsenelle 30 €/kpl..
Hinta: 25.00 €
IMY_solmio_painettu_iso_960_px_korkea.jpg&width=280&height=500

IMY-solmio

Ilmailumuseoyhdistyksen tummansinisessä solmiossa on painettuna IMY:n yhteisötunnus ja Focke-Wulf Fw 44J Stieglitz SZ-18:n silhuetti.
Solmiot on tehnyt kokkolalainen Nini's Belt Oy Ltd.
Kokoja on seuraavasti:

S = 22 cm
M = 26 cm
L = 30 cm

Mitta liittyy Stigu-kuvan etäisyyteen solmion kärjestä..
9789527044575.jpg&width=280&height=500

Valkeissa arkuissa

Heikki Väisäsen kirja kertoo taistelulähetti Mikko Liukkosen muistiinpanoihin, hänen esimiehensä Lauri Siivosen kirjeisiin ja sotapäiväkirjoihin perustuen, millaista oli I/JR 37:n ja Er.P 8:n talvisota Laatokan Karjalassa lokakuusta 1939 toukokuuhun 1940.
A5-kokoinen kirja on kovakantinen ja lankasidottu..
Hinta: 40.00 €
9789518960198.jpg&width=280&height=500

VL Myrsky - Historia ja entisöinti 2021

Seitsemännen VL Myrsky - Historia ja entisöinti -julkaisun historiaosuus ottaa kantaa Myrskyyn liittyviin myytteihin ja urbaaneihin legendoihin sekä kertoo konetyypin kotimaisista ja ulkomaisista verrokkiprojekteista. Entisöintiosuudessa puolestaan kerrotaan entisöintiryhmien tärkeimmistä saavutuksista..
Hinta: 15.00 €
9789527044360.jpg&width=280&height=500

Valmet Vihuri

Valmet Vihuri ideoitiin nimellä Harjoitushävittäjä m/48 samoihin aikoihin, kun Ilmavoimat joutuivat luopumaan useimmista sodanaikaisista hävittäjäkonetyypeistään. Tällöin VL Pyryn -harjoituskoneen ja Messerschmitt Bf 109 G -hävittäjän väliin jäi koulutuksellisesti hankalan suuri aukko. Koska sekä valuutasta..
Hinta: 44.00 €
9789527044544.jpg&width=280&height=500

de Havilland DH.89 Dragon Rapide

Suomen sisäinen lentoliikenne alkoi vuonna 1937, kun Aero Oy alkoi lentää Viipuriin ja Tampereelle. Aero Oy hankki vuosina 1937–1938 kotimaan lentoliikennettä varten kaksi brittiläistä de Havilland DH.89 Dragon Rapide -liikennelentokonetta, jotka saivat Suomessa nimet Salama ja Lappi. Koneilla..
Hinta: 35.00 €
9789527044551.jpg&width=280&height=500

Lentäjät ja linnanherrat

Maximillian Neuscheller rakennutti vuosisadan vaihteessa perheelleen maaseutuasunnon Viipurin länsipuolelle. Suur-Merijoen kartanoksi kutsutun rakennuksen suunnitteli ansioitunut arkkitehtitoimisto Gesellius-Lindgren-Saarinen ja lopputulosta voisi kutsua Suomen kaikkien aikojen rakennukseksi. Bolshevikit..
Hinta: 28.00 €
9789527044346.jpg&width=280&height=500

Janakan kronikka

Timo Partasen arkeologisten löytöjen varaan kirjoitettu fiktiivinen tarina sijoittuu 1200 vuoden taakse vuoden 800 tienoille ja Hämeen linnavuorille. Pehmytkantinen, A5, SVH 33 €.
9789527044216.jpg&width=280&height=500

Pakko päästä!

Timo Partasen kirja isoisänsä Tahvo Partasen Amerikanmatkasta 1912-1922 on tiukasti faktoille ja ajankuvalle perustuva fiktiivinen tarina suomalaisten elämästä rapakon takana ajanjaksona, jota väritti erityisesti maailmansota 1914-1918. Pehmytkantinen, A5, SVH 39 €.
9789527044148.jpg&width=280&height=500

Joulupukin johtamispaja

Toni Hinkan hulvattoman hauska kirja Joulupukin kommelluksista. 23 hupaista tarinaa ja lisäksi jouluaaton tarina, missä paljastetaan Joulupukin keinot ehtiä niin moneen kotiin niin lyhyenä jouluaattoiltana. Pehmeäkantinen, koko A5, SVH 35 €.
9789527044438.jpg&width=280&height=500

Lapsuus sota-ajan köyhässä kodissa

Leevi Myyryläinen kertoo elävästi, millaista elämä oli sota-aikana köyhässä kodissa maaseudulla. Työpaikkana puolustusministeriö -kirja on tälle jatko-osa, joten kirja sijoittuu lähinna 1940-1950-luvuille. A5, pehmeät kannet ja SVH 33 €.