Tuotehaku

Hakusana:
Tuoteryhmä:
Hintaluokka:-
Hae vain tarjouksessa olevista tuotteista
Paidat-lippikset-pipot

Merkit - avaimenperät

Hanna Rautasaaren akvarellit

IMY:n varhaisempia julkaisuja

Sivu 1 / 2   Tuotteita yhteensä 34 kpl
Joulukortti_960_px_levea.png&width=280&height=500

IMY-joulukortti

IMY:n joulukortin kannessa olevan akvarellin on maalannut taitelilija Hanna Rautasaari. Akvarellissa on kuvattuna Focke-Wulf Fw 44J Stieglitz SZ-18 palvelusuransa aikana. Nykyään Ilmailumuseoyhdistyksen omistuksessa oleva lentokone on nähtävillä Kauppakeskus Tuulosessa Hämeenlinnassa.
Kortin sisällä..
9789518960198.jpg&width=280&height=500

VL Myrsky - Historia ja entisöinti 2021

Seitsemännen VL Myrsky - Historia ja entisöinti -julkaisun historiaosuus ottaa kantaa Myrskyyn liittyviin myytteihin ja urbaaneihin legendoihin sekä kertoo konetyypin kotimaisista ja ulkomaisista verrokkiprojekteista. Entisöintiosuudessa puolestaan kerrotaan entisöintiryhmien tärkeimmistä saavutuksista..
Hinta: 15.00 €
9789527044360.jpg&width=280&height=500

Valmet Vihuri

Valmet Vihuri ideoitiin nimellä Harjoitushävittäjä m/48 samoihin aikoihin, kun Ilmavoimat joutuivat luopumaan useimmista sodanaikaisista hävittäjäkonetyypeistään. Tällöin VL Pyryn -harjoituskoneen ja Messerschmitt Bf 109 G -hävittäjän väliin jäi koulutuksellisesti hankalan suuri aukko. Koska sekä valuutasta..
9789527044544.jpg&width=280&height=500

de Havilland DH.89 Dragon Rapide

Suomen sisäinen lentoliikenne alkoi vuonna 1937, kun Aero Oy alkoi lentää Viipuriin ja Tampereelle. Aero Oy hankki vuosina 1937–1938 kotimaan lentoliikennettä varten kaksi brittiläistä de Havilland DH.89 Dragon Rapide -liikennelentokonetta, jotka saivat Suomessa nimet Salama ja Lappi. Koneilla..
Hinta: 35.00 €
9789527044551.jpg&width=280&height=500

Lentäjät ja linnanherrat

Maximillian Neuscheller rakennutti vuosisadan vaihteessa perheelleen maaseutuasunnon Viipurin länsipuolelle. Suur-Merijoen kartanoksi kutsutun rakennuksen suunnitteli ansioitunut arkkitehtitoimisto Gesellius-Lindgren-Saarinen ja lopputulosta voisi kutsua Suomen kaikkien aikojen rakennukseksi. Bolshevikit..
Hinta: 28.00 €
9789527044346.jpg&width=280&height=500

Janakan kronikka

Timo Partasen arkeologisten löytöjen varaan kirjoitettu fiktiivinen tarina sijoittuu 1200 vuoden taakse vuoden 800 tienoille ja Hämeen linnavuorille. Pehmytkantinen, A5, SVH 33 €.
Tilaa tästä!
9789527044216.jpg&width=280&height=500

Pakko päästä!

Timo Partasen kirja isoisänsä Tahvo Partasen Amerikanmatkasta 1912-1922 on tiukasti faktoille ja ajankuvalle perustuva fiktiivinen tarina suomalaisten elämästä rapakon takana ajanjaksona, jota väritti erityisesti maailmansota 1914-1918. Pehmytkantinen, A5, SVH 39 €.
9789527044148.jpg&width=280&height=500

Joulupukin johtamispaja

Toni Hinkan hulvattoman hauska kirja Joulupukin kommelluksista. 23 hupaista tarinaa ja lisäksi jouluaaton tarina, missä paljastetaan Joulupukin keinot ehtiä niin moneen kotiin niin lyhyenä jouluaattoiltana. Pehmeäkantinen, koko A5, SVH 35 €.
9789527044438.jpg&width=280&height=500

Lapsuus sota-ajan köyhässä kodissa

Leevi Myyryläinen kertoo elävästi, millaista elämä oli sota-aikana köyhässä kodissa maaseudulla. Työpaikkana puolustusministeriö -kirja on tälle jatko-osa, joten kirja sijoittuu lähinna 1940-1950-luvuille. A5, pehmeät kannet ja SVH 33 €.
9789527044339.jpg&width=280&height=500

Työpaikkana puolustusministeriö 1960-2000

Leevi Myyryläinen muistelee kirjassaan työvuosiaan puolustusministeriössä vuosina 1960-2000. Mielenkiintoista luettavaa. Koko A5, pehmytkantinen ja SVH 30 €.
Tilaa tästä!
9789518960235.jpg&width=280&height=500

Vesivehmaa, Osa 2: Ilmailumuseotoiminta 1948-2019

Vesivehmaa. Osa 2, Ilmailumuseotoiminta 1948-2019 kertoo ilmavoimamateriaalin säilyttämisestä ennen Vesivehmaata, sen keräämistä Vesivehmaalle, Lahden Ilmasillan ja Ilmailumuseoyhdistyksen perustamisesta, varastonäyttelystä ja sen siirrosta 4. hallilta 1. hallille sekä Päijät-Hämeen Ilmailumuseon perustamisesta..
Hinta: 11.00 €
Vesivehmaa.jpg&width=280&height=500

Vesivehmaa. Osa 1, Sotavuodet 1939-1945

Vesivehmaa. Osa 1, Sotavuodet 1939-1945 kertoo lentokentän perustamisen sekä kentän tapahtumat ja toiminnan sotavuosilta 1939-1945.
Julkaisu sisältää 36 sivua ja on runsaasti kuvitettu. Julkaisun on kirjoittanut Jukka Nisula ja taittanut Reeta Kukkola.
Julkaisun hinta on IMY:n jäsenille 11 €..
Hinta: 11.00 €
9789527044469.jpg&width=280&height=500

Ohjaamot - Rajavartiolaitoksen ilma-alukset

Pian maamme itsenäistymisen jälkeen 21.3.1919 valtioneuvosto päätti perustaa rajan vartiointia varten sisäasiainministeriöön sotilaallisesti järjestetyt rajavartiojoukot. Rajavartiolaitos vakinaistettiin vuonna 1931. Sen tehtävä oli aluksi levottoman itärajan valvonta ja laittomien rajanylitysten estäminen..
Hinta: 49.00 €
9789527044445.jpg&width=280&height=500

Ohjaamot - Suomen liikennelentokoneet

Kansallisen lentoyhtiömme Finnairin tarina alkoi, kun sen edeltäjän Aero Oy:n Junkers F 13 -matkustajakone starttasi ensimmäiselle reittilennolleen 20.3.1924. Siitä tulee kuluneeksi 95 vuotta. Suomen lentoliikenne oli aluksi yhteyksien pitämistä auki ulkomaille − kesäisin kellukkeilta ja talvisin..
9789527044407.jpg&width=280&height=500

Ohjaamot - Suomen sotilaslentokoneet

Ilmailumuseoihimme ja erilaisiin näyttelyihin on tallennettu kymmeniä sotilaslentokoneita eri vuosikymmeniltä. Joidenkin koneiden ohjaamoihin pääsee kurkistamaan, useimpiin valitettavasti ei. Tämä kirja pyrkii osaltaan tarjoamaan mahdollisuuden nähdä koneen sisälle ohjaamoihin ja joissakin tapauksissa..
IMY_solmio_painettu_iso_960_px_korkea.jpg&width=280&height=500

IMY-solmio

Ilmailumuseoyhdistyksen tummansinisessä solmiossa on painettuna IMY:n yhteisötunnus ja Focke-Wulf Fw 44J Stieglitz SZ-18:n silhuetti.
Solmiot on tehnyt kokkolalainen Nini's Belt Oy Ltd.
Kokoja on seuraavasti:

S = 22 cm
M = 26 cm
L = 30 cm

Mitta liittyy Stigu-kuvan etäisyyteen solmion kärjestä..
Hinta: 50.00 €
kannet12.jpg&width=280&height=500

Feeniks-lehden numerot, vanhemmat

Ilmailumuseoyhdistyksen jäsenlehti, ilmailuhistoriallinen Feeniks-lehti on ilmestynyt vuodesta 1991. Suurinta osaa lehden numeroita on edelleen saatavissa. Lehden numeroja myydään seuraavasti:

Vuosien 1992-2010 numerot 4 €/kpl
Vuosien 2011-2015 numerot 6 €/kpl
Vuosien 2016- numero 8 €/kpl..
muistomerkit2taydpainos-1024x679.jpg&width=280&height=500

Suomen ilmailuhistorian muistomerkit 2. täydennetty painos

Teokseen on koottu suomalaisten ilmailutapahtumien muistoksi pystytettyjen 211 sivii- ja sotilasmuistomerkkien tiedot yli sadan vuoden ajalta Suomessa ja ulkomailla.
Jokaisesta muistomerkistä on kirjassa oma sivu ja valokuva, peikkatietona sijaintipaikan WGS84-koordinaatit sekä joihinkin kohteisiin..
Hinta: 25.00 €
9789527044209_iso.jpg&width=280&height=500

Kauhavan apu- ja leirikentät 1930- ja 1940-luvuilla

Kauhavan apu- ja leirikentät 1930- ja 1940-luvuilla -kirja on Jukka Nisulan yli kymmenen vuoden työn tulos, ilmailuarkeologiaa parhaimmillaan.
Kirja esittelee kaikki Kauhavan Ilma/Lentosotakoulun apu- ja leirikentiksi 1930-luvulla ja sodan aikana perustetut ja ylläpidetyt lentokentät, joista osa on..
Hinta: 45.00 €
9789527044353.jpg&width=280&height=500

Hävittäjälentokone 1919-1939

Hävittäjälentokone 1919-1939 - Kangaspuista metalliteollisuuden massatuotteeksi -kirja kertoo hävittäjälentokoneen kehitystarinan maailmansotien välisenä aikana, esittelee merkittävimmät innovaatiot, konetyypit 1930-luvun lopulla sekä maiden hävittäjälentokonevoimat.
Kirjan on kirjoittanut Reino Myllymäki..