Vapaaehtoistehtäviä tarjolla

Ilmailumuseoyhdistys etsii vapaaehtoistehtäviin vastuullisia tekijöitä. Tehtäviin haetaan yhtä tai useampaa henkilöä.

Seuraavat vapaaehtoistehtävät edellyttävät läsnäoloa Suomen Ilmailumuseossa Vantaalla:

• Keskusteluoppaita Suomen Ilmailumuseon ilmaisiltoihin
  • Arvanmyyjiä Suomen Ilmailumuseon jäseniltoihin. Tehtäviin kuuluu pika-arvojen myyntiä, arvontaa ja palkintojen jakamista.
  • Jäseniltaisäntää tai -emäntää vastaamaan jäseniltojen järjestelyistä, kuten aikataulussa pysymisestä sekä esiintyjiin, auditoriolaitteisiin ja jäsenillan toimintaan liittyvien asioiden sujuvuudesta. Tehtävässä onnistuminen edellyttää kokemusta kokousten järjestämisestä, tietokoneista, esitysohjelmista ja kokoustekniikasta sekä yhteistyötaitoja.
  • Videokokousmoderaattoria vastaamaan videokokousvälineistöllä välitettävien jäseniltojen ja vastaavien tapahtumien tekniikasta. Laitteet ja ohjelmiston saa toimintaa varten käyttöönsä tapahtumien ajaksi. Kokemus Microsoft Teams -kokouksien järjestämisestä on eduksi.

Seuraavat tehtävät voi hoitaa mistä tahansa:

• Feeniks-lehden mainosmyyjää, jonka tehtävänä on myydä Ilmailumuseoyhdistyksen omistamaan Feeniks-aikakausilehteen ennalta määriteltyjen kokoisia mainoksia sekä yksittäisiin numeroihin että usean numeron kokonaisuuksia. Aiempi myyntityö katsotaan eduksi, mutta ei ole välttämätöntä. Tehtävä on vapaaehtoinen, siitä ei makseta palkkaa eikä palkkiota. Voit olla myös alalle haluava nuori, joka haluaa kokeilla omia siipiään tai muussa elämän tilanteessa. Tehtävää voi tehdä mistäpäin tahansa, Suomesta tai ulkomailta. Mainostajia lähestyttäväksi saat käyttöösi yhdistykseltä sähköpostin, mutta voit myös käyttää omaa sähköpostiasi, jos niin haluat. Yhdessä lehden päätoimittajan ja yhdistyksen puheenjohtajan kanssa sovit mainosten laadullisesta ja määrällisestä tavoitteesta.
  • Avustussihteeriä (yhtä tai useampaa) vastaamaan avustushakemusten kirjoittamisesta, avustusta myöntävien säätiöiden, yhdistysten, liittojen sekä yritysten etsimisestä ja hakemusajankohtien selvittämisestä. Hakemuskirjoittajana vastaat sovittujen hakemusten kirjoittamisesta, liitemateriaalien keräämisestä sekä hakemusten lähettämisestä ajallaan avustuksia myöntäville tahoille. Hakemukset tehdään yhteistyössä puheenjohtajan sekä projektivastuullisten kanssa. Tavoitteena on kerätä mahdollisimman paljon ja tehokkaasti tarjolla olevilta avustusten myöntäjiltä taloudellisia avustuksia, apurahoja ja lahjoituksia. Tehtävä on vapaaehtoinen, eikä siitä makseta palkkaa tai palkkiota.
  • Lahjoittaja- ja avustusjärjestöjen etsijää. Selvität eri avustusjärjestöjen toiminta-aikoja avustusten hakemiseksi sekä ohjeita avustuksen jättämiseksi (miten, missä ja milloin hakemus jätetään). Etsijänä kartoitat sekä oman-alan että muun mahdollisen avustajien avustusperiaatteita sekä huolehdit että avustushakemukset jätetään oikeassa aikataulussa sekä avoinna olevaan hakuun sopivana. Haun tulee olla yhdistyksen hallituksen hyväksymiin kohteisiin ja hankkeisiin. Tehtävä on vapaaehtoinen, eikä siitä makseta palkkaa tai palkkiota.
  • Tapahtumatiedottajaa, joka kerää yhdistysten verkkosivuilta ja sosiaalisesta mediasta kiinnostavia tapahtumia yhdistyksen jäseniltojen yhteydessä, verkkosivuilla ja uutiskirjeessä tiedotettavaksi. tehtävään voi liittyä myös IMY:n tapahtumista tiedottamista yhdistyksen ulkopuolisille toimijoille. Tarvittaessa yhdistykseltä saa tietokoneen ohjelmistoineen tehtävän suorittamista varten. Microspoft Office -ohjelmistojen tuntemus välttämätöntä.
  • Blogikirjoitusten kääntäjiä suomi -> englanti
  • Julkaisumateriaalin tekstin kääntäjiä suomi -> ruotsi ja/tai suomi -> englanti
  • Feeniks-lehden oikolukijoita (suomi)
  • Julkaisumateriaalin oikolukijoita (suomi, ruotsi ja englanti)
  • Hawk-elämyskeskuksen esittelijöitä (sekä Hawk-koneen tuntijoita että sellaiseksi haluavia)
  • Valokuvien tunnistajia
  • Valokuvien käsittelijöitä
  • Artikkelien ja juttujen kirjoittajia tapahtumista, matkoista ja muista kiinnostavista asioista

Ilmoita kiinnostuksestasi oheisella lomakkeella!

Jos listassa ei ole sinua kiinnostavaa tehtävää, kerro puolestasi sinä, mitä haluaisit Ilmailumuseoyhdistyksen puitteissa tehdä oheisella lomakkeella!

Vapaaehtoistehtäväasiassa voit ottaa yhteyttä myös suoraan yhdistyksen puheenjohtajaan Janne Saloseen, puh. 0505291135 (iltaisin) tai janne.salonen@imy.fi.