Tuotteet

Sivu 1 / 3   Tuotteita yhteensä 58 kpl
Caravelle_tarra.jpg&width=280&height=500

Caravelle-tarra

Caravelle-tarran halkaisija 10 cm jäsenhinta on 5 € ja muille 6 €. Hintoihin lisätään postikulut, minimissään 2 €, jolla hinnalla kulkee Suomessa aika monta tarraa.
Tilaa tästä!
Hinta: 5.00 €
IMG-2628.jpg&width=280&height=500

MiG-21 -tyyppikursseilla Neuvostoliitossa vuosina 1962-1978

MiG-koneiden historia täydentyy!

Entinen Karjalan lennoston hallipäällikkö, kapteeni evp Martti Hiltunen on tehnyt koosteen, jossa hän käsittelee MiG-21 hankintoihin liittyneitä koulutusvaiheita lentotekniikan näkökulmasta.
Pääosa NL:ssä koulutetuista oli lentoteknistä henkilöstöä.
Tärkeimpiä koulutusvaiheita..
Hinta: 30.00 €
9789527044742.jpg&width=280&height=500

Paavo Kahla - Tähystäjäritari vailla vertaa

Vuonna 1918 Lohtajalla syntynyt ylioppilas Paavo Kahla suoritti Ilmavoimien Reserviupseerikoulun tähystäjälinjan vuosina 1938–1939 ja joutui melkein suoraan ylimääräisiin harjoituksiin ja talvisotaan. Ensimmäinen sotalento oli jotain muuta kuin mitä Kauhavalla oli opetettu ja järkytys nuorelle..
9789527044841.jpg&width=280&height=500

Päijät-Hämeen Ilmailumuseon ilma-alukset

Vuonna 1947 Ilmavoimat varastoi museoitavaksi säästetyt tai muuten vain säästyneet vanhat koneensa yhteen Vesivehmaan lentokonehalleista. Myöhemmin koneet siirrettiin nykyiseen, vuonna 1940 valmistuneeseen ja suojeltuun museohalliin.
Vesivehmaan hallia museokoneineen lienee pidetty avoinna yleisölle..
Hinta: 13.50 €
9789527044759.jpg&width=280&height=500

Rysky taivaalla - Saab 35 Draken Suomessa 1972-2000

Saab Draken ilmestyi Suomen taivaalle vuonna 1972 ja vuosien varrella koneita hankittiin Suomeen kaikkiaan 50. Draken ja MiG-21 olivat Suomen Ilmavoimien tärkeimmät torjuntahävittäjät kylmän sodan loppuvuosina. Ilmavoimille Draken oli erityisen tärkeä länsimaisena hävittäjäkoneena. Lukumäärältään suurimpana..
9789518960204.jpg&width=280&height=500

VL Myrsky - Entisöinti 2022

VL Myrsky on ainoa suomalainen hävittäjälentokone, joka on koskaan päässyt sarjavalmistukseen. Sen suunnittelu, kehittely ja rakentaminen tehtiin poikkeuksellisena aikana, jonka haasteellisuutta nykyajan ihmisen on vaikea sisäistää. Koneella osallistuttiin sekä jatkosotaan, Lapin sotaan että rauhanajan..
Hinta: 13.00 €
9789527044506.jpg&width=280&height=500

VL Myrsky. Osa 1: Kehitys ja käyttö

Kirja kertoo ainoan koskaan sarjatuotantoon päässeen kotimaisen hävittäjälentokoneen tarinan. Kotimaisen hävittäjälentokoneen syntysanat sanottiin jo ennen talvisotaa keväällä 1939. Erilaisten viivästysten takia suunniteltuunsa käyttöön torjuntahävittäjäksi Myrsky pääsi vasta jatkosodan viimeisinä viikkoina..
Myrsky-heijastin.jpg&width=280&height=500

Myrsky-heijastin

Hihan ympäri kiertyvä Myrsky-heijastin on helppo laittaa paikoilleen ja ottaa pois. Näkyy hyvin pimeässä!
Hinta 8 €, IMY:n jäsenille 6 €. Tuotteen lisäksi laskutetaan postikulut.
Tilaa tästä!
IMYlle_31.1.22__kopio.jpg&width=280&height=500

Mil Mi-8 HS-14 -vedos

Kari Vertasen vedos Mil Mi-8 HS-14 -helikopterista. Vedos menee 30x40cm kehykseen. Vedoksia on saatavilla myös standardi 30x40 kehyksissä.
Kehystämättömän hinta on 40 €, kehystettynä 50 €.
Hintoihin lisätään postituskulkut toteutuneen mukaan.
Tilaa julkaisu tästä!..
Hinta: 40.00 €
9789518960099.jpg&width=280&height=500

Mil Mi-8P HS-6 -helikopteri

Julkaisu esittelee Mil Mi-8 -helikopterityypin historian sekä erityisesti Ilmavoimien HS-6-helikopterin vaiheet. Julkaisu on tuotettu kokonaan vapaaehtoisvoimin. Ostamalla julkaisun edesautat tulevaisuudessa vastaavanlaisten projektien tekemistä ja suomalaisen ilmailuhistorian säilymistä.
Julkaisun..
Hinta: 15.00 €
Russell_pikee_sin.jpg&width=280&height=500

Uudet IMY-pikeepaidat

Uudet IMY -pikeepaidat nyt väreissä sininen, valkoinen tai musta.
Brodeerattuna joko Myrsky-kuva tai IMY logo
Materiaali 95 % puuvillaa ja 5 % elastania.
Uutuutena IMY logon saa nyt myös siniseen paitaan (aiemmin musta ja valkoinen) ja Myrsky logon saa nyt valkoiseen ja mustaan paitaan (aiemmin vain..
Hinta: 30.00 €
9789527044674.jpg&width=280&height=500

Suomen Ilmailumuseon ilma-alukset

24.9.2021 tuli kuluneeksi 40 vuotta siitä, kun Suomen Ilmailumuseo avattiin nykyisessä sijainnissaan ja 35 vuotta tapahtumasta, jossa Convair CV 440 Metropolitan OH-LRB työnnettiin vastavalmistuneeseen museon II halliin. Noiden 40 vuoden aikana museon ilma-aluskokoelma on laajentunut vajaasta kymmenestä..
Hinta: 24.30 €
9789527044650.jpg&width=280&height=500

Paveli - Koelentäjä Paavo Janhunen

Kirjan on kirjoittanut Ari Jussila.
Veli Paavo Janhunen  syntyi välirauhan aikana 12. helmikuuta 1941 Parikkalassa Liuhanrannan tilan saunassa. Paavo varttui leskeksi jääneen äitinsä ja neljän sisaruksensa kanssa maatilalla. Urheilua harrastava iloinen ja vilkas poika ei lapsena ollut kiinnostunut koulunkäynnistä..
Hinta: 40.00 €
9789527044667.jpg&width=280&height=500

Minusta tulee lentäjä! Everstiluutnantti Martti Pakarisen tarina

Everstiluutnantti Martti Pakarisen tarina
”Kun kasvan isoksi ja menen sotaväkeen, minusta tulee lentäjä, ja ammun alas noita pommikoneita, jotka raakalaisten ohjaamina hyökkäsivät rauhallisen ja puolustuskyvyttömän siviiliväestön kimppuun, tappavat viattomia ihmisiä ja tuhoavat heidän kotejansa!”..
9789527044643.jpg&width=280&height=500

Varjoja Pohjolan taivaan alla

Laskuvarjohyppyjä ennen sotia ja niiden aikana
Varjoja Pohjolan taivaan alla -kirja kertoo laskuvarjohypyn tarinan 1700-luvulta sotiin saakka paneutuen erityisesti toiseen maailmansotaan. Kirja kertoo ensihypyt maailmalla ja Suomessa, laskuvarjon muuttumisen lentäjien..
9789527044599.jpg&width=280&height=500

Poltto palaa! MiG-21 Suomen taivaalla 1963-1998

Kirjan on kirjoittanut Jukka Hoffrén.
MiG-21 ilmestyi Suomen taivaalle vuonna 1963, kun Suomen Ilmavoimille hankittiin Neuvostoliitosta 21 aikakautensa huippukoneisiin kuuluvaa MiG-21F-13-hävittäjää. Vuosina 1978–1986 Suomi hankki vanhentuneiden koneiden tilalle kaikkiaan 26 uudempaa MiG-21BIS-jokasäänhävittäjää..
9789527044605.jpg&width=280&height=500

Afterburner on! MiG-21 in Finland 1963-1998

The author of the book: Jukka Hoffrén.
The MiG-21 appeared in the Finnish sky in 1963 when Finland purchased 21 MiG-21F-13s for the Finnish Air Force from the Soviet Union. In those days MiG-21 was one of the best jet day fighters. When they became obsolete, Finland replaced them with 26 MiG-21BIS all-weather..
FR2020-omslag_lw.jpg&width=280&height=500

Caravelle i Sverige och Norden

Michael Sanzin kirjoittama kirja käy läpi Caravellen kehityshistoriaa sekä käyttöä Ruotsin lisäksi muissa Pohjoismaissa, kuten Finnairilla Suomessa. Kirjassa on myös teknistä dataa.
Kirja on ruotsinkielinen ja kuuluu ruotsalaiseen Flyghistorisk revy -sarjaan.
Kovakantinen kirja on kokoa A4, siinä on..
Caravelle_avaimenpera_960_px_molemmat_puolet.jpg&width=280&height=500

Caravelle-avaimenperä

Caravelle-avaimenperässä on molemmin puolin Caravelle III -koneen sivukuva. Toisella puolella on teksti ”Caravelle III” ja toisella puolella projektin verkkotunnus.
Jäsenhinta 8 €/kpl + toimitus. Muille 10 €/kpl + toimitus.
Tilaa tästä!..
Hinta: 8.00 €
caravelle_paita_1.jpg&width=280&height=500

Caravelle-t-paita

Sininen Caravelle-t-paita on Gilda Heavy Cotton -laatua ja 100 % puuvillaa. Tekstiosiossa teknistä tietoa konetyypistä.
Miesten koot S-3XL (L-koko tilapäisesti loppu). Jäsenhinta 20 €/kpl + toimitus. Muille 25 €/kpl + toimitus.
Naisten koot S-3XL. Jäsenhinta 20 €/kpl + toimitus. Muille..
Hinta: 20.00 €