Saab 91 Safir - Svenska vingar över världen

Saab 91 Safir behover kanske inte någon närmare presentation. Flygplanet, som var i oavbruten produktion i 20 år och soldes till Argentina, Japan, Australien och Indien och ett dussintal länder till, satte Saab på flygkartan och spred svenska vingar över världen! Med fler än trehundra flygplan byggda, så är många fortfarande i gott skick och flyger dagligen. Safiren var, när den presenterades på våren 1946, värdens mest moderna sport- och reseflygplan, och fortfarande är dess flygegenskaper och robusthet i särklass. Det här är en del av berättelsen om ett fantastiskt litet flygplan. 192 sidor.

Svensk Flyghistoriska Föreningen

Saab 91 Safir ei ehkä tarvitse enempää esittelyjä. 20 vuotta jatkuvassa tuotannossa ollut lentokone, joka myytiin Argentiinaan, Japaniin, Australiaan ja Intiaan sekä tusinaan muuhun maahan, nosti Saabin ilmailukartalle ja levitti ruotsalaisia ​​siipiä ympäri maailmaa! Yli kolmesataa lentokonetta on rakennettu, ja monet ovat edelleen hyvässä kunnossa ja lentävät päivittäin. Sapphire oli keväällä 1946 esiteltynä isännän modernein urheilu- ja touring-lentokone, ja silti sen lento-ominaisuudet ja kestävyys ovat vertaansa vailla. Tämä on osa tarinaa suuresta pienestä lentokoneesta. 192 sivua.

Ruotsin ilmailuhistoriallinen yhdistys

Hinta on 45 euroa, hintaan lisätään toimituskulut.

Tilaa tästä!

Hinta:45.00 €