Hanna Rautasaari: Kesäkuu

Akvarellin on maalannut Suomen Ilmavoimamuseolle Hanna Rautasaari. 12-osaisen sarjan teokset julkaistaan kuukausittain ja ne ovat rajoitettuna painoksena (30 kpl/taulu) myynnissä Ilmavoimamuseon museokaupassa hintaan 25 €/kpl (kehystämätön) + toimituskulut. Originaalit ovat nähtävillä ilmestymisensä jälkeen museon perusnäyttelyssä. Ilmailumuseoyhdistys välittää tilaukset Suomen Ilmavoimamuseolle, joka toimittaa ja laskuttaa tuotteet.

Tilaa omasi Suomen Ilmavoimamuseon verkkokaupasta!

Kesäkuun akvarelli: Taistelua kohti

Jatkosota vaati koko kansalta sopeutumista uuteen epävarmaan tilanteeseen. Kaikesta oli pulaa ja jokapäiväisessä elämässä selviämiseen tarvittiin kekseliäisyyttä - niin taisteluissa kuin kotirintamallakin. Ilmavoimat sai hankittua sieltä täältä sekalaista kalustoa, jonka ylläpito vaati jatkuvaa soveltamista. Saksan tuella ja talvisodasta saadun taistelukokemuksen turvin ilmasota jatkosodan alussa oli alivoimastaan huolimatta menestyksekästä. Kuvassa lentäjä on lähdössä lennolle Wasp-Fokkerilla valloitetulla alueella sijainneelta Tiiksjärven lentokentältä 4.11.1941.

Hinta:25.00 €