Hanna Rautasaari: Toukokuu

Akvarellin on maalannut Suomen Ilmavoimamuseolle Hanna Rautasaari. 12-osaisen sarjan teokset julkaistaan kuukausittain ja ne ovat rajoitettuna painoksena (30 kpl/taulu) myynnissä Ilmavoimamuseon museokaupassa hintaan 25 €/kpl (kehystämätön) + toimituskulut. Originaalit ovat nähtävillä ilmestymisensä jälkeen museon perusnäyttelyssä. Ilmailumuseoyhdistys välittää tilaukset Suomen Ilmavoimamuseolle, joka toimittaa ja laskuttaa tuotteet.

Tilaa omasi Suomen Ilmavoimamuseon verkkokaupasta!

Kesäkuun akvarelli: Bristol Blenheim

Toukokuun akvarelli kunnioittaa sekä Blenheim-pommittajia että suomenhevosia, jotka olivat talvisodassa suurena apuna Ilmavoimien huollolle.

Talvisodan alkaessa Ilmavoimien modernisointi oli varojen puutteen vuoksi kesken ja taistelukelpoisen kaluston määrä siten vähäinen. Ilmavoimien ajanmukaisinta kalustoa edustivat Bristol Blenheim -pommikoneet.

Lentolaivue 42:n vastaanottamat koneet saapuivat englantilaisten lentäjien tuomina Juvalle 26.2.1940. Kuvassa siirtotunnuksella OH-IPD varustettua BL-134-konetta hinataan lentokentällä laskeutumisen jälkeen.

Hinta:25.00 €