Ajankohtaisia tapahtumia

Sunnuntai 29.3.2020

Ilmavoimien Viestikillan matka Amsterdamiin ja Reinille29.3.2020 - 6.4.2020 - Amsterdam & Rein

Ilmavoimien Viestikilta ry järjestää matkan Amsterdamiin ja Reinin jokiristeilyn 29.3.-6.4.2020. Matkaohjelma pdf-muotoisessa esitteessä.

Tiedustelut ja ilmoittautumiset: Harri Utti p. 0500 207 803 tai harri.utti@saunalahti.fi.

Keskiviikko 8.4.2020

Porin Ilmasilta. Janne Pauni:Putinin punatähdet Syyrian taivaalla8.4.2020 18:00 - 20:00 - Porin seudun kansalaisopisto, Gallen-Kallelankatu 14, Pori
Eversti (evp) Janne Paunin esitelmä Putinin punatähdet Syyrian taivaalla kertoo Venäjän
ilmavoimien toiminnasta Syyriassa vuodesta 2015 alkaen. Esityksessä käydään läpi toimintaaluetta ja operaation taustoja, ilmavoimaryhmän muodostamista ja toimintaa, operaation tuloksia sekä sen aikana saatuja oppeja. Syyrian operaatiollaan Venäjä on saavuttanut poliittisia tavoitteitaan ja sen ilmavoimille operaatio on ollut merkittävä koulutustapahtuma. Samalla sekä kalustoa että menetelmiä on voitu kokeilla ja kehittää.

Tiistai 14.4.2020

Hämeenlinnan ilmasilta, Olli Luoma: Kahden lentokauden kokemuksia kaupallisesta kuumailmapallolennätyksistä Myanmarissa14.4.2020 18:00 - 20:00 - Kumppanuustalo, Kirjastokatu 1, Hämeenlinna

Tapahtuman kotisivut

Keskiviikko 22.4.2020

Tampereen Ilmasilta, Aarno Liusvaara: Talvisodan ilmatoiminta22.4.2020 18:00 - 20:00 - Suomalainen Klubi, Puutarhakatu 13, Tampere
80 vuotta sitten talvisota opetti Suomelle ilmasodan merkityksen maamme itsenäisyydelle.
Paljon saatiin aikaan huolimatta lentokaluston ja ilmatorjunnan puutteellisuudesta.

Keskiviikko 13.5.2020

Porin Ilmasillan kevätretki Karvian entiselle lentokentälle ja Niinisalon varuskuntaan13.5.2020

Ilmailuhistoriallisten yhdistysten tapahtumat